Sunday, March 13, 2011

Multimedia Development Corporation (MDEC)



Baru-baru ni aku berpeluang utk melawat Multimedia Development Corporation (MDEC) di Cyberjaya. Terus terang aku sbenarnye tak brape tau pasal MDEC ni. Peluang melawat MDEC memberi satu perspektif baru pada aku mengenai perkembangan ICT terutama industri multimedia di Malaysia.

Apa sbenarnye MDEC ni?? MDEC ialah sebuah syarikat GLC yang menguruskan MSC Malaysia di Cyberjaya. MDEC akan memastikan MSC di Malaysia digunakan sepenuhnya dengan potensi perkembangan ICT. Tp yang menarik perhatian aku adalah peluang pekerjaan dengan MDEC ni. Peluang kerja????Yup, peluang kerja utk lepasan SPM, lepasan U (sekurang-kurangnya Diploma) dan org yang bekerja tp nak cuba bidang lain.

Bagaimana caranya? Sbenarnya MDEC ni menyediakan peluang utk mereka yang berminat dan yang berada dlm bidang ICT utk belajar dlm pelbagai bidang yang berkaitan. Lepas belajar, MDEC akan hantar ke mana-mana syarikat MSC utk jadi pelatih atau buat praktikal. Kalau rasa cam best je keje kat situ dan syarikat tu pun mcm syok je nak amik kite...dia akan offer utk kita terus keje dgn dia la. So, utk yang tgh pening2 mana nak carik keje tu...aku rasa ni antara jalan yg terbaik. Yang bagusnye, MDEC ni menyediakan ruang utk kita belajar mengikut keperluan semasa. So, apa yang kita belajar tu adalah apa yang diperlukan oleh pasaran kerja. Kalau sape2 nak tahu lebih lanjut, boleh hubungi MDEC. Kat bwh ni link ke website MDEC. Check it out!!

http://www.mdec.my/index.php




Lepas baca e-book ni, barulah tahu macam mana nak uruskan kad kredit.


0 comments:

Post a Comment