Tuesday, December 28, 2010

Kenangan tahun 80an

Saper yang lahir hujung tahun 70an dan awal 80an mesti teringat kenangan masa kecik2 dulu kan...kat sini aku ada beberpa benda/permaianan/rancangan tv yg disiarkan dulu masa aku kecik2..bila tgk ni teringat zaman kanak2...syoknye la hai..takde pikir masalah negara langsung...nak main je kejenye....


Sape yang tak tahu permainan kat atas ni..dulu aku paling terer main tudung botol tu.sanggup meredah panas terik pegi kedai mamak cari tudung botol..sampai ke sekolah pun main lagi, siap buat liga. Samala dgn baling tin tu..permaianan paling best bile ptg..main jentik bola pulak main kat sekolah lepas final exam. Cikgu pun dah tak kisah dah..lantak korang la nak main...jgn gaduh sudah.. :-)



kamera yang paling canggih zaman kanak2...bile tekan tangkai tepi tu, gambar dia pun bertukar..ada mcm2 gamba dlm kamera ni...canggih2..


Permainan kad pun glamer zaman ni...boleh duduk berjam-jam utk main..cukup mudah, yang penting ada kurang2 3 org (sorang2 takleh main la)..

Game paling hangat dan menjadi rebutan ramai suatu ketika dulu...Western Bar...
Dapur dulu-dulu..pakai minyak gas kalau tak silap aku.



Kalau demam, ni la obatnya..


Buku paling glamer tulisan Enyd Bylton (betol ke aku eja nama dia?)..selalu paw buku abg aku dulu..rasanya habis semua siri aku baca..



0 comments:

Post a Comment